sunnuntai 7. joulukuuta 2014

Teneriffa päivä 1

27.11.2014 Torstai

Lähdettiin kotoonta 04.00 aikoihin ajamaan kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Mua jännitti ihan hirveesti. Oon ollut kerran aikasemmin lentokoneessa, kun olin vauva. Joten en muistanut sieltä mitää. Tuntu et matka Helsinki-Vantaalle kesti ikuisuuden. Olinhan mä odottanut tätä matkaa tasan 11 kuukautta.
Veimme auton lentoparkkiin, jossa olimme noin puoli 6 aikoihin, siinä sit minä ja kaverini jäätiin matkalaukkujen kanssa oottamaan, että äiti vie auton parkkiin.
Sit ku äiti tuli, ni mentii Lentoparkin bussiin, joka vei meidät ilmaiseksi lentokentälle. Lentokentällä heti ekana tehtiin lähtöselvitys automaatilla, koska lensimme Finnairilla.
Matkatoimistona käytimme Aurinkomatkoja.

Lähtöselvitys automaatilla oli helppoa ja nopeaa, siitä saatiin ruumaan meneviin matkalaukkuihin tarrat ja Boarding pass kortit meille. Lähtöselvityksen jälkeen istuskeltii ja odoteltiin, sillä olimme sen verran ajoissa, että lentomme ruumaan menevien matkalaukkujen pisteet ei ollut vielä näkyvissä, siinä sit istuskeltiin vähän aikaa.

Paikat meillä oli aika koneen takaosasta suunnilleen.

Aika meni lopulta aika äkkiä ja mentiin viemään matkalaukut siihen mistä ne lähtivät ruumaan, se oli itsepalvelu ja meitä oli siinä henkilökuntaa auttamassa. Kumminkin ruumaan menevien matkalaukkujen laitto oli nopeaa ja helppoa, jonka jälkeen turvatarkastukseen!
Sitäkin jännitin ihan hirveästi, että piippaanko ja joudunko vielä lisätarkastukseen, mutta en onneksi!
Turvatarkastuksen jälkeen käytiin kahvilassa syömässä aamupalaa, jonka jälkeen lähdettiinkin etsimään meidän lähtöporttia. Löysimme sen tosi helposti. Siinä sitten odottelimme koneeseen pääsyä.
Finnair on maalannut (en tiedä onko oikea sana) kahteen uusimpaan Sharklet koneeseensa joulupukin kuvat. Ja meille sattui meno, että paluumatkalle nämä koneet. Menomatkalla meillä oli OH-LZL ja paluumatkalla OH-LZI.

Lentomme lähti portilta 30 :)

Lähtöä odotellessa.

Finnair Sharklet A321
OH-LZL

Alkoi jännittämään vaan enemmän. :)

Koneessa, jännitti jo aika paljon.

Lähtö lähestyi ja portti suljettiin.

Koneeseen siirtyminen alkoi n. 08.10. Siirtyminen tapahtui aika nopeasti ja pian jo lähdimmekin. Lentomme lähti sis 08.40 kohti Teneriffaa, tosin lähdimme vissiin 08.49.
Siinä, kun kone peruutteli ja rullasi kiitoradalle esitteli matkustamohenkilökunta meille turvaohjeita, jonka jälkeen sitten kuulutettiin kaikkea ja sit oltiinkin kiitoradan päässä, emme tarvineet muistaakseni siinä pysähtyä vaan lähdimme suoraan vaan siihen päästyä. Ainakin siltä se tuntui, hiljaisella vauhdilla menimme kiitoradan päähän josta sitten kunnon kiihdytys ja menoks. Olin niin onnellinen, että melkein itkin onnesta.
Minun eka etelän matkani oli alkanut !

Yksi kaverini lähetti tälläiset kuvat meidän lennosta, kiitos hänelle vielä. :)

Siinä sit kone meni kovaa ja vähän ajan päästä pyörät oli ilmassa, se oli jännän tuntusta tavallaan, mutta niin hienoa! Mulla ei korvatkaan oikeastaan mennyt ees lukkoon. Jonku aikaa kesti, että oltiin lentokorkeudessa, mutta ei kauaa. Aurinkokin paistoi.

Turvallisesti Finnairin sinivalkoisin siivin ilmassa. :)

Siinä sit katselin pilviä ja mietin, että oon ekaa kertaa lentokonees, et muistan siitä jotain. Kaikki oli niin ihanaa.

Jonku ajan päästä alkoi näkymään merta,

Pilviä oli ihana katella. :)

Aurinkomatkoilla lentoon kuului myös ruoka. :)

Aika äkkiä olimme Amsterdamin yllä, josta jatkoimme Pariisin kautta Portugalin ylle. Sieltä olikin enään n. 2 tunnin matka Teneriffalle. Laskeuduimme muistaakseni vähän etuajassa.
Portugaliin asti jostain kohasta oli ainaki 1,5 h kestoinen turbulenssi, ihme ja kumma mä en pelänny sitä ollenkaa, se oli aika jännän tuntusta. :D
Laskeutumisen jälkeen matkustamohenkilökunta sano et se oli normaalia pidempi turbulenssi. :D
Kun kävin koneessa ensimmäistä kertaa vessassa, auttoi matkustamohenkilökunta minua. Tuli tosi ihana olo, koska en olisi osannut varmaan käyttää vessaa muuten. Käsien pesussa jouduin kysymään apua. :D
Finnairilla on kyllä tosi ihana henkilökunta. Äiti oli koneeseen mennessä sanonut, että olen lentokoneessa ekaa kertaa ja matkustamohenkilökunta katseli miten mulla menee ja kyseli. :) Oli koko matkan tosi turvallinen olo.
Ja koneesta lähtiessä kysyttiin miten lento meni. :)

Portugalin yltä.

Laskeutuminen Teneriffalle tapahtui tosi pehmeästi, en oikeesti ees huomannu koska pyörät osu maahan. Sit alko se kova jarrutus. :D
Ja ihmiset taputtivat. :)
Otin muuten laskeutumisen videolle, jonka voi katsoa tästä.
Laskeutuessa oli ihanaa katsella kuinka Teneriffa näkyi ja uima-altaita oli kaikkialla.
Laskeutumisen jälkeen ootettiin hetki koneessa, että suurin osa poistui. Jonka jälkeen mentiinkin sitten odottelemaan matkalaukkuja, jossa kesti ikuisuus.
Matkalaukkujen jälkeen lähdimme etsimään Aurinkomatkojen oppaita, jotka olikin hyvin näkyvillä ja ohjasivat meidät hotelliin menevään bussiin.

Palmuja <3

Matka-aika hotellille oli n. 15-20 minuuttia, ei ollenkaan paha. Ekana vietiin Zentral Centeriin, meidän hotelli oli ihan sen hotellin vieressä. Liikenneympyrän jälkeen, joten meidät vietiin seuraavana.
Kirjauduimme sisään hotelliin ja ja lähdimme etsimään huonetta, joka löytyi kyllä tosi helposti.
Meidän hotelli oli Parque de la Paz.
Tykkäsin hotellista kyllä tosi paljon, se oli keskustassa ja rannallekkin oli vaan 200 metriä. Hotellilla oli rauhallista, tosin meidän huoneeseen kantautui iltasin/öisin aika paljon kaikenlaisia ääniä, mutta niihinkin tottui.

Hotellille mentäessä.

Voisin vähän kertoo meijän hotellista, se oli omalla tapaansa tosi hieno. Se oli 3 tähden hotelli, mut silti tosi hieno. Ja kyl siel kelpas viikko olla ja oisin voinu olla vaik 2 kk siel. :) En löytänny mitää vikaa siitä, vaikka yhtenä päivänä tavattiinkin parin huoneen päästä meidän huoneesta torakka. Mut siitä lisää myöhemmässä postauksessa. :)
Kerron hotellista kuvilla, koska se on helpompaa. :)

Meidän hotelli, ekoina päivinä ei ollut mitkää parhaimmat ilmat.
Tykkäsin tästä hotellista siis tosi paljon!
Mun mielestä tää hotelli on jotenki tosi hienoki. :)

Hotellin 0 kerros. :)

1 kerros ja meidän huoneen ovelta. :)

Meidän huoneemme ainaki vastasi täysin Aurinkomatkojen
kuvausta huoneesta.

Mun ja kaverin huone. :)

Hotellin sisäpihaa. Tänne suuntaa parveke ois kans ollu
ihan kiva. :)

Hotellin uima-altaita. :)

Tämän avulla etsimme huoneemme. :D

Huoneemme ovi. :D

Olimme hotellihuoneessa jonkun aikaa, vaihdoimme vaatteet vähän kesäsempiin ja viileempiin. Kun ei nyt suomesta viittinny ihan kesävaatteis lähtee. Oli kumminki sen verran kylmä.
Laitoimme matkalaukut kaappiin ja lähdimme tutkimaan loma aluettamme. Olimme siis Teneriffalla Playa de Las Americas,issa. :)
Tykkäsin alueesta tosi paljon, ja mielelläni menisin vaikka samaan hotelliinkin uudestaan. :)
Kävimme muistaakseni kymmeneltä Teneriffan aikaa nukkumaan, koska olimme heränneet 02.30 Suomen aikaa.
Teneriffalla on siis kello 2 tuntia vähemmän, kun Suomessa.

Tähän tulee nyt ekalta päivältä kuvia Teneriffalta, toisesta päivästä yritän kirjottaa mahdollisimman pian, kunhan vaan ehdin ja jaksan. :)

Näkymä hotellin parvekkeelta, merelle päin.
Meri ei ihan tässä kuvassa näy.

Hotellin parvekkeelt vuoristoon päin.

Rantaan päin ! :D

Rannalla, tämä on suht illalla otettu, joten rannalla ei ollut porukkaa
ja päivä oli muutenkin aika tuulinen.
Siitähän oli ollut jossain lehdessä juttua, että Teneriffalla oli meidän
aikana ollut tuuli enintään 36 m/s siltä se kyllä tuntuki. :D

Auringonlasku aina yhtä ihana. <3

Meijän huoneen parveke. :)

Meijän parveketta. :)

Toivottavasti tykkäsitte, mielipiteitä saa kommentoida. Tämä blogi on vielä aika uusi, joten yritän tätä pikkuhiljaa parannella. :)

1. Ettehän te sentään ruumaan laukkuja vienyt =) Ruuma on lentokoneessa.
    Saako nykyään käyttää elektronisia laitteita myös nousun ja laskun aikana, ennen ne kuulutti ennen nousua/laskua, että elektroniset laitteet on suljettava laskun aikana.
    Seuraavia päiviä odotellessa.

1. Oho, kiitos. Korjaan tuon virheen heti. Matkalaukut veimme siihen pisteeseen josta ne lähtivät ruumaan. ! :D Mutta juu tiedän missä ruuma on, pikku virhe vaa. :D
      Ainaki ne kuulutti, että lentotilassa olevien laitteiden käyttöä voi jatkaa. :)

Kommentoithan asiallisesti. Asiattomat kommentit poistetaan.