perjantai 4. joulukuuta 2015

Silja fanipäivä 27.11.2015

Moi!

Silja Line Suomi järjesti instagramissa kilpailun, jossa 6 onnekasta fania pääsi päiväksi töihin Silja Serenadelle laivan ollessa satamassa. Olin yksi niistä onnekkaista, jotka valittiin usean hakijan joukosta.

Päivä alkoi sillä, että lähdimme kotoa rautatieasemalle, jossa ostimme junaliput pendolino junaan. No junan lähtöaika muuttui yli puolella tunnilla myöhäisemmäksi, joten menimme uudestaan lipunmyyntiin kysymään voisiko lippua vaihtaa Z-junaan. Mutta sitten tulikin tieto että pendolino tulee kahtena eri yksikkönä 2 minuuttia myöhässä. Rautatieasemalla odottelin kaveria, toista fania joka myös pääsi töihin Serenadelle päiväksi. Menimme yhdessä ratikalla Olympiaterminaaliin, pienen odottelun jälkeen muutkin tulivat.

Juttelimme Tallink Siljan edustajien kanssa, pienen odottelun jälkeen saatiin t-paidat, hupparit ja vieralukortin. Valitettavasti mitään näistä ei saanut kotia muistoksi.
Silja Serenade oli kiinnittymässä putkeen, kun menimme odottamaan laivaan pääsyä ja äkkiä laivaan ennen kun matkustajat pääsivät ulos.

Työpäivämme alkoi aamiaisella komentosillan päivähuoneessa, jossa saimme leipää, kaakaota ja mehua. (oli myös kahvia tarjolla) Aamupalan jälkeen menimme komentosillalle, jossa meistä otettiin yhteiskuvia ja jokaista haastateltiin lyhyesti miksi haki fanipäivään.
Kuvauksen jälkeen menimme vielä takaisin komentosillan päivähuoneeseen, jossa jokainen lähdimme oman esimiehen mukana omalle työpisteelle, itse pääsin keittiöön. Ensimmäisenä menimme 7 kannen uuden Fast Lanen keittiöön, jossa tein suklaamoussea. (minun tekemää suklaamoussea saa siis Serellä jonkun aikaa, kannattaa mennä maistamaan jos Serellä risteilylle lähtee)
Suklaamoussen jälkeen tein muille faneille hienot maistiaisannokset, tietenkin myös 2 ylimääräistä.

Meillä oli 12-13 ruokailu henkilöstöruokala "messissä." Ruoka oli kyllä tosi hyvää, syömisen jälkeen pääsimme pikaisesti vilkaisemaan uutta Silja Landia. Matka jatkui promenadelle, jossa otettiin video kun kävelimme yhdessä.
Promenadelta matka jatkuikin messiin takaisin, josta lähdin keittiöstä olevan henkilökunnan jäsenen kanssa takaisin keittiöön.
Teimme leipurin kreemiä ja piparjuurimajoneesia. Sain työt tehtyä kuulemma nopeasti, eikä ehditty aloittamaan enään mitään kovin isoa joten lähdin toisen henkilökunnan jäsenen kanssa kiertämään keittiöitä, ravintoloita, kahvilan ja henkilökunnan tiloja. Todella mielenkiintoista.

Leipurin kreemi.

Viimeinen työtehtävä oli tehdä äyriäisvati, joka kuvattiin videolle. Oli vaikea pitää pokka, kun Harri Hylje heilui siinä vieressä. :D
Äyriäisvadin jälkeen jäi vielä noin puolituntia aikaa, joten menimme leipomoon, jossa sain tehdä pullapitkoja ja pyörittää pullia.

Päivä meni todella nopeasti ja pian kello olikin jo 15, jolloin meillä oli kokoontuminen Coffee & co kahvilassa. Saimme ottaa sieltä ihan mitä vaan. Vähän ennen kahvilasta lähtöä saimme vielä kassit Silja Linelt, jossa oli kaikkea mukavaa tavaraa. Ennen laivasta poistumista menimme vielä 8 kannen promenade hytissä käymään, jossa tavaramme olivat säilytyksessä.
Poistuimme laivasta, luovutimme vierailukortit ja työvaatteet.
Kiitimme päivästä ja lähdimme ratikalla rautatieasemalle, jossa sitten näin kaveriani.

Kiitos vielä Tallink Siljalle tästä upeasta päivästä! Tuli yksi unelma toteutettua, vielä kun pääsisi laivalle joku päivä ihan töihin.