maanantai 16. tammikuuta 2017

Lanzarote, päivä 1

31.12.2016 lauantai

Heti tähän alkuun, että olimme myös 2015 Lanzarotella. Ensin meidän piti lähteä Gran Canarialle, mutta Lanzarote osoittautui halvemmaksi, joten päätimme lähteä uudestaan Lanzarotelle, mutta tällä kertaa 2 viikoksi.

Lähdimme 4 aikoihin ajamaan kohti Lentoparkkia, jossa olimme 5 jälkeen. Menimme tuttuun tapaan lentoparkin bussilla T2 eteen. Teimme lähtöselvityksen ja luovutimme laukut menemään koneeseen.

Turvatarkastuksen kautta portille, katsomaan joko meidän kone olisi tullut. Ei ollut vielä, joten menimme kahvilaan aamupalaa syömään.
Syömisen jälkeen kiertelimme vähän, ennenkuin menimme takaisin portille 13, josta lentomme lähti. Aika äkkiä siihen tuli koneemme, joka oli OH-LZL. Sama kone siis jolla menimme 2015 Lanzarotelle, mutta ei se mitään onhan se lempikoneeni kumminkin. ♥

Kuvasin myös Helsingistä lähdön, jonka pääsette katsomaan tästä.

Olimme varanneet ennakkoon ruoat koneeseen, itse otin Penne Pasta Bolognesen, joka oli todella hyvää, suosittelen!

Pian alkoikin jo laskeutuminen, jonka otin myös videolle. Laskeutumisen pääsee katsomaan tästä.

Lento sujui hyvin, oli myös turbulenssiä vähän. Laskeutuminen oli hieman pomppuisa, kun Lanzarotella oli tuulista.

OH-LZL ♥

Olimme varanneet lentokenttäkuljetukset, joten etsimme oppaat ja kysyimme mistä päin bussi lähtee. Lämpötila kentällä oli +20. Ei niin lämmin, kuin marraskuussa, mutta olihan tuo Suomen lämpötiloja parempi.
Aika pian olimmekin jo meidän hotellilla, Puerto Carmen, jossa vaihdoimme vähän kesäisemmät vaatteet päälle. (Hotellista kuvia ja mielipiteitä seuraavassa postauksessa.)

Näkymä meidän huoneen parvekkeelta.

Hetken aikaa hotellilla oltua lähdimme kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita. Söimme hotellihuoneessa, jonka jälkeen oppaan luo varaamaan retki maanantaille. Menimme uudestaan Tuliperäinen Etelä -retkelle, koska Joonas ei ollut sillä retkellä vielä käynyt ja kivempi mennä yhdessä, kuin yksin.

Päätimme vielä käydä hotellin altaassa uimassa ainoina, kun ei muita ollut paikalla.
Uinnin jälkeen lepäsimme hetken hotellilla, koska halusimme lähteä katsomaan kuinka vuosi vaihtuu Kanariansaarilla, joten
lähdimme n. 4h aikaisemmin kävelemään Puerto Del Carmenin toiseen päähän.

Aikaa oli vielä puolitoistatuntia keskiyöhön, joten suuntasimme kahvilaan hetkeksi istuskelemaan. Samalla tuli syötyä ja juotua.
Tuntia ennen keskiyötä ja vuoden vaihtumista lähdimme kävelemään lähemmäs hotellia ja löysimmekin matkan varrelta todella hyvän paikan kuvata raketteja.

Rakettien kuvaamisen jälkeen suuntasimme takaisin hotellille, jonka edestä sai vielä kuvia raketeista.

Puoli kahden jälkeen kävimme nukkumaan, pitkä mutta ihana päivä takana.