maanantai 14. elokuuta 2017

Lentomatka ja saapuminen Rodokselle

Tällä matkalla olin hyvän ystäväni kanssa kahdestaan, samalla tämä oli ensimmäinen lomamatka ystävän kanssa.
Matkakohteen päätöksessä meillä oli hieman valinnan vaikeutta, joten varasimme matkan Skiathokselle. Hetken päästä tajusimme ettei huoneessa ole tallelokeroa, joten kysyimme Aurinkomatkoilta voiko hotellia vaihtaa ja se onnistui.
Onnistuimme myös kerran vielä vaihtamaan ilmaiseksi ja päätimme vaihtaa kokonaan saarta ja lähteä Rodokselle, jonka koimme meille sopivammaksi saareksi.

Olimme Rodoksella 13-20.7.2017.
Menimme kentälle vanhempieni kyydillä, teimme lähtöselvityksen ja veimme ruumaan menevät laukut Bag Drop tiskille, jonka jälkeen tuttuun tapaan turvatarkastukseen.

Lentomme lähti portilta 26, eli samalta josta lähdimme Joonaksen kanssa Kööpenhaminaan.

Koneena meillä oli Finnairin A321-231 Sharklet OH-LZH.  Olin aikaisemmin lentänyt kyseisellä koneella Tukholmaan, joten oli mukava päästä vähän pidemmälle.

OH-LZH

Koneeseen pääsimme suht nopeasti ja eikun odottamaan lähtöä!

Ystäväni oli lentänyt viimeksi pienenä, joten häntä vähän jännitti. Mutta loppuen lopulta kaikki meni hyvin eikä ystävä kumminkaan pelännyt lentämistä.

Jos Helsingistä lähtiessä oli synkkä ilma, niin onneksi pilvien yläpuolella paistaa miltei aina aurinko.

Lento sujui nopeasti, vaikka ruoan saamisessa hieman kesti, sillä lentomme aikana oli useaan otteeseen 20-30 minuutin turbulensseja, jolloin tarjoilu jouduttiin keskeyttämään. Ruoan saimme n. tuntia ennen laskeutumista, hyvin ehti kumminkin syödä ja eihän se Finnairin vika ollut, joten me ainakin ystävän kanssa ymmärsimme tilanteen, vaikka nälkä oli.

Lohipastaa, suosittelen!

Jos katsoo tarkkaa näkee siiven alapuolella toisen koneen.

Pian syömisen jälkeen alkoikin jo laskeutuminen ja maisemat oli sanoinkuvailemattoman kauniita. Ja laskeutuminen auringonlaskun aikaan.

Koneesta poistuessa tuli heti ihanan lämmin ilma vastaan. Menimme hakemaan matkalaukut, jonka jälkeen etsimme Aurinkomatkojen oppaat, jotta pääsemme oikeaan bussiin. Olimme siis varanneet etukäteen bussikuljetuksen hotellille.
Hotellille ja huoneeseen päästyämme vain asetuimme huoneeseen. Kävimme myös vähän kävelemässä rannalla ja ostamassa huoneeseen vettä.

Näkymä huoneemme parvekkeelta.

Hotellimme rannalta päin.

Hotelli, Blue Sky

Olimme Aurinkomatkojen pakettimatkalla, joten luonnollisesti otimme myös hotellin heiltä. Hotelliksi valikoitui rannalla sijaitseva Blue Sky City Beach hotelli, jota voin suositella ainakin sijaintinsa puolesta. Jos on matkassa nirsoja, kuten minä niin en hotellin hintaan kuuluvaa aamupalaa suosittele.

Huoneen +
  • Ilmastointi
  • Hyvä sijainti
  • Tilava ja siisti huone
  • Siisti hotelli
  • Tallelokero

Huoneen -
  • Suihkun lattia oli todella liukas.
  • Läheisistä baareista kantautui illalla melua.
  • Aamupala ei ollut kovin monipuolinen. (johtuu varmaan nirsoudestani, aamupala oli englantilainen)
  • Altaalla tuolit koko päivän varattuja, vaikkei ketään istuisi sielä. (tämä nyt on yleistä joka rantakohteessa)

1. Ei kukaan lähde rodokselle asti juomaan vettä.

1. Et vissii tajunnu, et tää oli ensimmäinen Rodos postaus ja saavuimme illalla perille. Mun käsityksen mukaan ensimmäinen päivä ei kerro koko lomasta mitään. Enemmin vettä juon kun alkoholia, vedellä sitä paitsi lähtee jano oikeasti pois ! :)

2. Voi hyvinkin lähteä. Mieluummin vettä kuin viikko jurrissa, sitten kaksi krapulassa ja mitään ei reissusta muista. Olipa kivaa.

1. Näin juuri! Ja eikös se niin mene, että vesi on paras janojuoma? ;)

3. Juurikin kyseiseen hotelliin menemme! Itse pidin kovasti tuosta ja aamupala oli myös runsas ja maittava :) pisteet tälle hotellille lähtee täältä vaikkakin nyt olisin halunnut mennä yhteen toiseen, paljon kehuja saaneeseen hotelli Cactukseen:)

1. Vähä kiva, joo se itse hotelli oli kiva, en tykänny vaa siit aamupalast. Mut mä oon oikeesti todella nirso. :D Joo sama mäki haluisin Cactukseen! Mut kaveril ei riittäny ikä siihen, ni ei sit voitu mennä sinne. Mut täytyy toivoo et joskus pääsee sinne. :)

Kommentoithan asiallisesti. Asiattomat kommentit poistetaan.